Bisu saja

hai kekasih,

kau mungkin benar diam itu baik..

dan aku baiknya diam seribu bahasa

tiada perlu punya perasaan

kala dilukai, 

diam,

kala dicaci, 

diam

kala difitnah,

diam..

dalam senang pun,

harusnya diam,

tidak tidak aku tiada boleh marah,

aku hanya boleh diam,

akupun tiada boleh bersedih,

aku hanya boleh diam,

apa hakku untuk protes?

aku hanya punya hak untuk diam

aku tak pantas bicara

tidak juga menulis,

aku hanya boleh diam..

tidak pula jatuh cinta

aku hanya pantas dan boleh untuk diam

diam

diam…

 

dingin,

mungkin sebaiknya seperti itu..

bisu saja kalau begitu..

matikan rasaku

 

wahai bara, 

aku muak denganmu!

kau tau kah?

kau,

melukai orang saja bisanya

 

Leave a Reply

