hujan ditengah siang

aku mencintai hujan..

namun aku membenci hujan siang ini..

aku membenci nya..

tangisku yang membaur dengan hujan ini,

begitu menyakitkan..

aku tau sungguh tak layak 

aku sisakan ruang dalam kotak berpikirku 

jua rintik air mata yang tiada berhenti,

meski aku tuannya telah memerintahkan

ia tiada mendengarnya..

biar hujan suarakan hatiku..

biar langit gemuruhkan kemarahanku,

biar dingin yang menyeruak deskripsikan laraku..

tiada kau tau,

kepada hujan,

sampaikan pesanku 

pada ia 

hingga tiada lagi rona wajahku

dan senyum simpul untuknya..

terima kasih hujan..

Leave a Reply

