Bunuh diri

Saya mati hari ini..

Mati!

Daripada dipijaki petinggi gemuk makan seperti rayap

Daripada jadi dinding bisu,mendengar busuk bulus mereka..

Aku mati hari ini..

Untuk apa hidup menopang kaki kaki gajah buldoser?

Kuasa mereka mengatasnamakan ku,memakan rakyat..

Aku bunuh diriku.. daripada liat nista nanah

Borok dimana mana!

Aku mati saja!

Lebih terhormat..

Aku bukan lagi orientasi mereka..

Mereka pergunakan namaku..

Bunuh diri aku, pertiwi mati..

Rakyatku habis dirayapi dengan kebusukan..

Tabung gas, rumah aspirasi,penebangan hutan?

Infrastruktur,, pajak,, pengadilan,,

Atas namakan aku untuk itu?

Busuk..

Aku,pertiwi! Bumi Indonesia malu! Malu!

Mati hari ini aku!

Tak perlu lihat lagi..

Enyahlah

Leave a Reply

